· Τύπος Μαθήματος |
|
Υ |
x |
ΥΚ |
|
ΕΚ |
|
ΕΕ |
- Επίπεδο μαθήματος
Μεταπτυχιακό Επίπεδο
- Έτος Σπουδών 1o
- Εξάμηνο Σπουδών 1o
- Αριθμός Πιστωτικών Μονάδων 6
- Όνομα διδάσκοντος / διδασκόντων : Δρ. Αγάπιος Πλατής
- Περιγραφή:
Ο σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει στους φοιτητές της γνώσεις των βασικών εργαλείων της επιχειρησιακής έρευνας για την λήψη αποφάσεων σε συστήματα διοίκησης και λειτουργιών. Ένα ευρύ φάσμα μεθοδολογιών ΕΕ προσεγγίζεται με έμφαση στις εφαρμογές.
- Προαπαιτήσεις:
Ουδέν
- Περιεχόμενο του μαθήματος (Syllabus):
Εισαγωγή στην επιχειρησιακή έρευνα, γραμμικός προγραμματισμός, μοντελοποίηση προβλημάτων, γραφική μέθοδο επίλυσης, μέθοδο επίλυσης Simplex, μέθοδο μεγάλου Μ, δυϊκότητα, ανάλυση ευαισθησίας. Χρήση λογισμικού IOR tutorial και Excel Solver. Βελτιστοποίηση δικτύων, γράφοι και δίκτυα, πρόβλημα συντομότερης διαδρομής, συνεκτικότητα και πρόβλημα του ελαχίστου ζευγνύοντος δέντρου, πρόβλημα μέγιστης ροής, πρόβλημα ροής ελαχίστου κόστους. Δυναμικό προγραμματισμό. Αξιοπιστία συστημάτων. Στοιχεία στοχαστικής μοντελοποίησης.
- Συνιστώμενη Βιβλιογραφία προς μελέτη:
Α) Εγχειρίδια του μαθήματος:
Παρέχονται σημειώσεις.
Β) Συμπληρωματική Βιβλιογραφία:
Βασική βιβλιογραφία: F.S. Hillier, G. J. Lieberman, Introduction to Operations Research, 8th edition, Mc Graw-Hill International Edition
Operations Research: Applications and Algorithms
W. L. Winston
Duxbury Press, 2003
ISBN 978-0534380588
1440 Pages
Linear Programming
J.P. Ignizio, T.M. Cavalier
Prentice Hall, 1993
ISBN 978-0131837575
666 Pages
Operations Research: Principles and Practice
A. Ravindran, D.T. Philips, J.J. Solberg
Wiley, 1987
ISBN 978-0471086086
656 Pages
Linear Programming and Network Flows
M. S. Bazaraa, J.J. Jarvis, H.D. Sherall
Wiley, 1990
ISBN
684 Pages
Introduction to Operations Research Techniques
H. G. Daellenbach, J. A. George
Allyn and Bacon, 1983
ISBN 978-0205079742
750 Pages
H. P. Williams
Wiley, 1999
ISBN 978-0471997887
368 Pages
An Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making
D.R. Anderson, D.J. Sweeney, T.A. Williams, J.D. Camm, R.K. Martin
ISBN 978- 1111532222
896 Pages
Tools for Thinking: Modelling in Management Science
M. Pidd
Wiley, 2003
ISBN 978-0470847954
332 Pages
Introduction to Management Science
B.W. Taylor,
Prentice Hall, 2009
ISBN 978-0136064367
840 Pages
A. Practical Introduction to Management Science
D.A. Waters
Addison Wesley Publishing Company, 1998
ISBN 978-0201178470
584 Pages
Introduction to Stochastic Processes,
E. Cinlar,
Prentice-Hall, Engenwood Cliffs, 1975
Probability and Statistics with Reliability, Queuing, and Computer Science Applications
K.S. Trivedi
Wiley-Interscience, 2002
ISBN 978-0471333418
830 Pages
Introduction to Probability Models
S.M. Ross
Academic Press, 2009
ISBN 978-0123756862
800 Pages
- Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι:
Παραδόσεις, ασκήσεις, εργαστήρια, εξωτερικοί προσκεκλημένοι .
- Μέθοδοι αξιολόγησης / βαθμολόγησης:
Γραπτή Εργασία (20%), Τελική γραπτή εξέταση (80%)
- Γλώσσα Διδασκαλίας:
Ελληνική
- Αντικειμενικοί Στόχοι μαθήματος (επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα)
[1]
:
- Κατανόηση βασικών εννοιών μαθηματικού προγραμματισμού.
- Κατανόηση βασικών εννοιών μαθηματικής μοντελοποίησης.
- Κατανόηση και κατηγοριοποίηση προβλημάτων γραμμικού προγραμματισμού, ακέραιου, κλπ…
- Μοντελοποίηση προβλημάτων μαθηματικού προγραμματισμού.
- Επίλυση προβλημάτων γραμμικού και δυναμικού προγραμματισμού
- Χρήση εργαλείων για την επίλυση προβλημάτων γραμμικού προγραμματισμού.
- Εφαρμογή καταλληλότερης μεθοδολογίας για την επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων γραμμικού προγραμματισμού.
- Κατανόηση βασικών εννοιών Μοντελοποίησης της αξιοπιστίας συστημάτων.
- Κατανόηση βασικών εννοιών Αξιοπιστίας, Διαθεσιμότητας και επισκευασιμότητας
[1]
Μαθησιακά αποτελέσματα: οι διατυπώσεις όλων αυτών που ο εκπαιδευόμενος γνωρίζει, κατανοεί και μπορεί να κάνει μετά την ολοκλήρωση μιας μαθησιακής διαδικασίας και οι σχετικοί ορισμοί αφορούν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες,·
Γνώσεις: το αποτέλεσμα της αφομοίωσης πληροφοριών μέσω της μάθησης. Οι γνώσεις είναι το σώμα θετικών στοιχείων, αρχών, θεωριών και πρακτικών που σχετίζεται με ένα πεδίο σπουδής ή εργασίας. Στο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, οι γνώσεις χαρακτηρίζονται ως θεωρητικές ή/και αντικειμενικές,
Δεξιότητες: η ικανότητα εφαρμογής γνώσεων και αξιοποίησης τεχνογνωσίας για την εκπλήρωση εργασιών και την επίλυση προβλημάτων. Στο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, οι δεξιότητες περιγράφονται ως νοητικές (χρήση λογικής, διαισθητικής και δημιουργικής σκέψης) και πρακτικές (αφορούν τη χειρωνακτική επιδεξιότητα και τη χρήση μεθόδων, υλικών, εργαλείων και οργάνων),·
Ικανότητες: η αποδεδειγμένη επάρκεια στη χρήση γνώσεων, δεξιοτήτων και προσωπικών, κοινωνικών ή/και μεθοδολογικών δυνατοτήτων σε περιστάσεις εργασίας ή σπουδών και στην επαγγελματική ή/και προσωπική ανέλιξη. Στο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, η περιγραφή ως προς τις «ικανότητες» αφορά την υπευθυνότητα και την αυτονομία.